Tilinhallinta

Tilinhallinta on LYNXin kautta avatun arvo-osuustilisi hallinnollisiin asioihin tarkoitettu osio. Tilinhallinnan kautta voit suorittaa monenlaisia toimintoja, kuten rahansiirtoja, tarkastella tilisi tiliotteita ja osallistua yhtiötapahtumiin.

Kirjaudu sisään

Arvo-osuustilin hallinnointi

Alla näkyvistä kategorioista pääset tutustumaan tarkemmin tilinhallintaan.

Usein kysyttyä

Client Zone on LYNX+ alustalle integroitu asiakasportaali, joka on suunniteltu yksinomaan LYNXin asiakkaille. Client Zonen kautta pysyt ajantasalla LYNXin kautta tapahtuvasta viestinnästä.

Tilinhallinta on puolestaan arvo-osuustilisi hallinnollinen osio, jota kautta voit tehdä muun muassa rahansiirtoja, tarkastella tiliotteita ja osallistua yhtiötapahtumiin.

LYNXin asiakkaat eivät voi käydä kauppaa tilinhallinnan kautta.

Mikäli olet pitänyt selainpohjaisesta kaupankäyntialustasta, LYNX+ voisi olla sinulle sopiva.

Kyllä. Tilinhallinnan kautta voit päivittää tietojasi. Lisätietoja omien tietojen muokkaamiseen löydät täältä.

Voit määrittää ilmoitukset tilinhallinnan kautta seuraavasti: kirjaudu tilinhallintaan, klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää kellokuvaketta ja valitse Notification Settings.

Seuraavalla sivulla voit hallita ilmoitusasetuksiasi ja valita, mistä tapahtumista tai toimenpiteistä haluat saada sähköposti-ilmoituksia.

Huomautus! Varmistathan, että sähköpostiosoitteesi on rekisteröity oikein tilinhallinnan asetuksissa. Tarkistaaksesi tämän, klikkaa tilinhallinnan oikeasta yläkulmasta Welcome ja valitse Settings. Rekisteröity sähköpostiosoite näkyy Communication-sarakkeen alla.

Jos sähköpostiosoite on virheellinen, löydät ohjeet sen päivittämiseen täältä: Vaihda sähköpostisoite

Kirjaudu tilinhallintaan, klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää kysymysmerkkikuvaketta ja valitse Support Center. Valitse Corporate Action Manager, jonka kautta voit tarkastella ja hallita osallistumisiasi tuleviin yhtiötapahtumiin.

Lisätietoja löydät täältä: Yhtiötapahtumat

IBKR tarkistaa asiakastietoja jatkuvasti ja pyytää asiakasta tekemään vuosittaisen tietojen tarkistuksen tilinhallintaan kirjautumisen yhteydessä. Vuosikatsaus koostuu seuraavista kolmesta vaiheesta asiakastietojen tarkistamiseksi tai päivittämiseksi:

  • Henkilötietojen tarkistaminen
  • Taloudellisten tietojen tarkistaminen
  • Verolomakkeiden päivitys

Henkilötietojen tarkistaminen
Tarkista, että tilinhallinnan Profile-osioon syöttämäsi henkilötiedot (asuinpaikka, henkilötunnus, verotunniste, jne.) ovat ajan tasalla. Varmista lisäksi, että verotunnisteesi ja sen voimassaolon päättymispäivä on syötetty oikein Tax Reference Number -kenttään. Huomioithan, että suomalaisilla yksityishenkilöillä verotunnisteena käytetään henkilötunnusta.

Taloudellisten tietojen tarkistaminen
Tarkista, että tilinhallinnan Settings-osiosta löytyvät taloudelliset tiedot pitävät paikkaansa. Taloudellisten tietojen tarkistaminen pitää sisällään seuraavien osioiden vahvistamisen: varallisuustiedot, taloudelliset tavoitteet ja kaupankäyntikokemus.

Huomioithan, että taloudellisiin tietoihin tehdyt muutokset voivat vaikuttaa kaupankäyntilupiisi.

Verolomakkeiden päivitys
Vuosikatsauksen kolmannessa osiossa päivitetään ulkomaisiin lähdeveroihin liittyvien verolomakkeiden sähköiset allekirjoitukset (W-8BEN-lomake Yhdysvaltoja sekä CSR-lomake Australiaa ja Kanadaa koskevia verosopimusetuja varten).

Kirjoitathan etu- ja sukunimesi lomakkeelle täsmälleen näytöllä näkyvällä tavalla (W-8BEN-lomakkeen kohdassa Part III ja CSR-lomakkeen kohdassa 9).

Lisätietoja aiheesta löydät tältä sivulta: W-8BEN-verolomake

Kuinka hyödylliseksi koit tämän artikkelin?(Pakollinen)
Ei kovin hyödyllinenErittäin hyödyllinen